Fremtidens fornøyelsespark?

Har du noen gang drømt om å slippe å sette deg i bilen eller på toget i flere timer for å oppleve attraksjoner som Tusenfryd og Liseberg? Hadde det ikke vært kult å bare gjort dette hjemme i stua? Vel da har G2A kanskje løsningen for deg. 

G2A, selskapet som har gjort det stort med å skape en markedsplass for alle som ønsker å selge og kjøpe spill, holder nå på med sitt VR Prosjekt. Prosjektet har fått navnet G2A Land og er en virtuell fornøyelsespark. Dette skal gjøre det lettere for folk å oppleve enkelte attraksjoner som vi finner i fornøyelsesparker hjemme hos seg selv.

Vårt mål er å utvikle flere attraksjoner, slik at alle kan finne noe for seg selv

Prosjektet inneholder for øyeblikket berg og dalbane, virtuell kino og skytebane. I tillegg holder man på å utvikle en type undervanns eventyr og en type for skrekk opplevelse i rommet.

Det er vel kanskje ikke utenkelig at vi får se attraksjoner som pariserhjul, spøkelseshus, radiobiler, museum og ikke minst boder hvor man kan få kjøpt sukkerspinn og annet snacks? For hva er vel en tur rundt i fornøyelsesparken uten sukkerspinn?

Planen til G2A er å slippe dette ut samtidig som Oculus havner ute hos forbrukerne, slik at alle får oppleve VR-teknologien.

G2A skriver videre på sine sider at målet med dette er å  fortsette sin satsing på å være der spillerne er og komme så nærme som mulig teknologien som er tilgjengelig for spillere. Tilgjengelighet er også et nøkkelord for Marcin Kryszpin, sjefen for VR-avdelingen til G2A. Han sier i et intervju at de ønsker å gjøre G2A Land tilgjengelig for for alle spillere slik at man kan oppleve hva Oculus handler om i tillegg til at man får sett hva G2A kan tilby.

De har også investert en god del penger på dette prosjektet og det er nok ikke utenkelig at dette bare er det første av flere VR-prosjekter som kan komme ut dørene fra den kanten. 12 personer jobber i VR-avdelingen, men alle i G2A har vært involverte og fått mulighet til å bidra med en rekke ting.

Alt har derimot ikke bare gått på skinner og det har vært noen problemer underveis. Blant annet opplevde utviklerne at det å få til en god optimalisering slik at opplevelsen ble stabil og god ikke skulle være så lett. De måtte derfor gjøre noen valg i forhold til grafikken.

Likevel tror utviklerne på bedre tider fremover, VR er jo nemlig i vinden som aldri før og derfor tror de at vi vil se stor utvikling rundt de grafiske løsningen slik at man ikke får slike restriksjoner som man i dag har.

For mer informasjon og oppdateringer kan dere besøke land.g2a.com.

Vi satser på å komme tilbake med mer info og dette prosjektet. Samt at vi helt sikkert kommer til å teste dette ut når vi mottar vår Rift.

Legg igjen en kommentar