«Budget Cuts» vil bruke portaler i spillet for at man ikke skal gå ut av rekkevidde

Store områder å gå rundt på, som Steam VR’s Lighthouse gir oss, er en gudegave for fans av virtuell virkelighet. Men hva skal du gjøre når du kommer til en vegg? Neat Corporation, et indie spillselskap har funnet ut løsningen ved at man bruker portaler i spillet, og resultatet ser fantastiske ut.

Budget Cuts, er et spill der du spionerer på en bedrift som er under et budsjettkutt, spillet kan virke som en god blanding av Portal og Hitman serien. Det unike portal systemet de har valgt å bruke i spillet, løser problemet ved at man kun har et lite rom å bevege seg på i virkeligheten.

Det finnes også flere måter å løse problemet ved at man kun kan bevege seg på et lite rom i virkeligheten, man kan for eksempel gjøre som Hover Junker, der man kan kun bevege seg på skipets maxresdefault24-680x383overflate mens man kan styrer skipet dit man vil, eller portal systemet Cloudhead har tatt i bruk, portaler eller mer spesifikt portal våpen, gir brukeren en fartsfylt, kvalme fri måte å komme seg rundt i en virtuell verden. Vi er fortatt bare i start fasen av virtuell virkelighet, og nye løsninger vil dukke opp etterhvert som tiden går, og vi gleder oss til å følge med på utviklingen.

Spillet vil bli tilgjengelig på både Oculus Rift og HTC Vive.

Legg igjen en kommentar