Oculus CEO: Vi vil støtte Apple hvis de noengang lager en»god nok» PC

Virtuell virkelighet har potensiale til å forandre PC spilling på måter vi ikke har opplevd siden 3D akselerasjon ble rimelig nok for den generelle befolkningen på slutten av 1990 tallet. Selv om forskjellen på HTC Vive og Oculus Rift ikke kommer til å bli veldig innlysende før en stund etter folk har begynt å få dem, så er det en ting vi vet med sikkerhet, og det er at foreløpig så har ingen av dem planer om å støtte Apple teknologi.

Shacknews fikk mulighet til å spørre Oculus utvikleren Palmer Luckey om det store spørsmålet en del Mac fans har ventet på lenge: Vil Oculus Rift støtte Mac?

Palmer svarte på det med «Det er opp til Apple, hvis de noengang lanserer en god PC så vil vi gjøre det»

DSC_0039Oculus sluttet å støtte Mac etter SDK 0.5.x oppdateringen

Det gikk kanskje et lys opp for Luckey at han nettopp hadde gitt overskrifter til alle verdens teknologi magasiner etter uttalelsen så han forklarte seg fort med: «Faktaet er at Apple ikke fokuserer på kraftige nok grafikk prosessorer (GPU). Du kan kjøpe en splitter ny Mac Pro til $6000 med AMD FirePro D700, og den vil fortsatt ikke møte våres rekommandasjon, så hvis de vil fokusere på kraftige nok grafikk prosessorer som de har gjort tidligere så vil vi med glede støtte systemet deres, men akkurat nå er det ikke en eneste maskin som gjør det.»

Selv om han ikke akkurat pyntet så my på den tidligere uttalelsen sin så er det litt sannhet bak det: Den kraftigste GPUen til Mac Pro er D700. Dette skjermkortet er på nivå med Radeon HD 7970 (GCN 1.0) bare med 6GB  VRAM istedefor 3GB. Det er også sant at to HD 7970s vil være bedre enn et GTX 970 som Oculus rekommanderer som et minstekrav av GPU til VR, så er de fleste VR spill og opplevelser kun laget for et skjermkort og ikke dual. Det finnes et par demoer der ute som vil la deg dedikere et skjermkort til hvert øye, men dette er ikke normalt enda.

Legg igjen en kommentar