Oculus om plattform-eksklusivt VR innhold «Det er den eneste måten å få fart på VR markedet»

Tidligere denne måneden så vi massevis av nye spill som kommer for Oculus Touch. Mange av disse nye VR titlene er finansiert eller publisert av Oculus selv, og vil bli eksklusivt for Oculus Rift og Touch. 

Selskapet har kommet under ilden på grunn av sitt eksklusive innhold, flere mener at dette ødelegger VR markedet, men Oculus mener selv at dette er måten å få markedet til å gå videre.skjermbilde

Sist måneds Connect 3 konferanse avslørte mye nytt innhold for Oculus Touch, som Robo Recall, Arktika 1 og Lone Echo. Med 250 millioner dollar som allerede er investert i VR-innhold så skal selskapet nå doble dette med enda 250 millioner dollar til, så Oculus viser ikke noe tegn til å stoppe den eksklusive praksisen de har startet med.

Les Også: Oculus: Ja, Rift kan spilles som «Room Scale».

Jason Rubin som er «head of content» i Oculus og en veteran innenfor spillindustrien, kjent for sitt arbeid med Crash Bandicoot og etableringen av Naughty Dog studio, kunne forklare hvorfor de har valgt å gå denne veien når det gjelder eksklusivt innhold.

skjermbilde

Som Rubin forklarer så er det vanskelig å få utviklere til å lage innhold for en plattform uten kunder, eller å få kunder til å kjøpe en plattform uten innhold.

skjermbilde

Når Rubin ser tilbake på tidligere erfaringer i spillbransjen, så antyder han at om man ikke finansierer VR innhold gjennom eksklusive avtaler vil man få en utrolig langsom vekst for VR markedet.

Legg igjen en kommentar
(Visited 68 times, 1 visits today)