Oculus Touch oppdateringen som skulle forbedre trackingen «tar lengre tid enn forventet» -Oculus

Tidligere i dag fortalte Nate Mitchell at den etterlengtede oppdateringen som skulle komme i januar «vil ta litt lengre tid enn forventet, vi jobber med å få det ut til alle så fort som mulig, og vi setter stor pris på alles tålmodighet» fortalte Nate. Dette betyr også at vi mest sannsynlig vil se to oppdateringer i februar. Her kan du se reddit posten som ble publisert.

Vi skrev om denne saken for noen få dager siden, som du kan lese her: Oculus kommer ut med oppdatering som forbedrer sporingen til Touch.

Vi har sett flere har rapportert at de har slitt med sporingen av kontrollene de siste ukene, det som skjer er at kontrollene går utenfor området som blir sporet av sensorene til Oculus, selv om de er satt opp slik at de skal spore hele området du bruker. Du vil da oppleve at hendene dine begynner å flyte i spillet, og mister kontrollen over hendene dine.

Hver Rift kommer med et posisjonssporings kamera og hver Touch kontroller kommer med enda et kamera, oppsettet Oculus har gitt sier at du skal plassere begge kameraene slik at de sporer deg forfra, med dette oppsettet vil du kunne miste sporingen av kontrollene om du snur deg 180 grader slik at kroppen blokkerer kameraene. Men man har også muligheten til å plassere kameraene på hver side av rommet dit, slik at de skal spore deg uansett hvordan du beveger deg, og man kan også kjøpe et ekstra kamera for gjøre 360 sporing enda mer stabilt, det er her brukere har hatt mye problemer. Oculus har selv sagt at dette er en software feil som blir jobbet med, og vi kan nå forvente en oppdatering snart som skal gjøre dette mer stabilt.

Oculus Touch ble utgitt for bare noen få uker siden, her kan du se flere av spillene som ble tilgjengelig med lanseringen.

Legg igjen en kommentar
(Visited 78 times, 1 visits today)