GoodfrontStall Energy, Business | Spill mot TV-reklame:

Annonsen om en “drivkraft” i Goodbrandstall Energy har generert sterke reaksjoner fra mange brukere på Facebook. Eksperten slår tilbake.

En annonse for Goodbrand Energy på Facebook brenner fordi den bagatelliserer og lager vitser av dårlige og giftige arbeidsmiljøer.

I annonsen, produsert av Tangristan og regissert av Trond Fauz sa Aurvok – møter vi blant annet karakteren til Thorvald Johannessen, kjent fra serien «Neste sommer fra, kalt ந்து Motivasjon fra.

Se annonsen som genererte sterke reaksjoner her (opprettet med tillatelse):

Gjennom hele handelen er karakteren høyt, aggressiv og arrogant mot arbeidere, hele tiden Fremmer De jobber hardt.

Det er mange som synes at reklame er for mye fordi det prøver å skape humor fra ubehagelige og misvisende arbeidsmiljøer.

Les også: Trond Kiske mot lønnene til TV2-eiere: – Helt sprøtt

– Siste elselskap kommer jeg til butikken

I kommentarfeltet nedenfor Facebook-video Det er mange som rapporterer at de tror det er et problem med virksomheten.

“Det ble ganske enkelt vår oppmerksomhet da[…] Hele annonsen minimerer problemet med dårlig arbeidsmiljø. “, Skriver noen under videoen.

“Jeg forstår at dette er” humor “, men jeg tror ikke at misbruk og misbruk av ansatte skal trekkes frem som et konkurransefortrinn i markedsføringen. Hvem vil vibrere og handle for verdens siste elselskap, skriver en annen.

GoodbrandStale daglig leder Energy Marius Reed Sweep insisterer på at dette ikke er selskapets arbeidsmiljø.

– Selvfølgelig er et arbeidsmiljø som dette ikke riktig her. Her er folk ifølge personalundersøkelsen motiverte og veldig glade. Min lederstil er helt annerledes enn karakteren vi ser i reklame, sier han til Netavision.

READ  Drama i Obos League: en tilregnelig nekter å spille i Levermire

Reed Sweep sier også at de ønsker å lage en annonse som fanger seerens oppmerksomhet og ikke gir kjedsomhet.

– Det er bevisst overdrevet slik at folk forstår at det er en motsetning. Tanken bak annonsen er å fokusere på å nå ut til kundene våre.

Les også: Durit (78) tar ut på gatene på et tungt cruise: – Tusenvis sendt til arbeidsledighet

– Interessert

Det er ikke bare negative kommentarer om virksomheten. Mange kommentarer setter pris på det.

“Jeg synes det er morsomt.” Det er morsomt at jeg fikk øya til GE, det er viktig, ikke sant? », Skriver en person i kommentarfeltet.

Så det er et stort gap mellom brukere – de som liker virksomheten og de som hater den.

Elektrisitetsannonseklipp som trekker oppmerksomhet fra meg for å sjekke hva jeg faktisk betaler for strøm! Nysgjerrig på dette selskapet … god humor! », Skriver en annen bruker.

Les også: Nesten hver syvende ansatt blir permittert under epidemier

Jeg synes annonsen er veldig bra

Eksperter mener at mens det er mange uenigheter i bransjen, er det ikke noe negativt med annonsen til Goodfront Stall Energy.

Trond Blindheim, sosiolog og ekspert innen reklame og markedsføring, mener at det ikke er noe galt med virksomheten, og at det er en god annonse.

– Jeg tror ikke det er noe galt med denne annonsen, tvert imot, sier han til Netavision at det er en av de beste annonsene jeg noensinne har sett.

Blindheim hevder at annonsering er bedre enn mange annonser fordi den spiller på humor fordi det er lettere for forbrukerne å se flere ganger.

READ  Molde får over 10 millioner dollar for opprykk - "flykter" til Spania - VG

Han sier at det alltid kan være noen sårbare mennesker som kan bli fornærmet av annonser, spesielt når motsetning og satire blir brukt. Blindheim, som også er rektor ved University College of Christiania, påpeker at gamle annonser er i samme gate, men ingen svarer.

Les også: Trond Kiske klager til PFU om fem aviser

Det er viktig å forstå motsetningen

Blindheim sier det er en god sjanse for at de som ikke forstår motsetning og erting er på sosiale medier. I kommentarfeltet under videoen har mange brukere misforstått at det er avvik i annonsen.

“Hvis dette er normal oppførsel hos Goodbrandstall Energy, tror jeg jeg er ferdig,” skriver en.

I en annen oppfatning skriver en mann at verden aldri har forandret seg som et selskap som driver sine ansatte på denne måten. Nedenfor svarte strømleverandøren heldigvis at dette ikke er tilfelle.

Nehe? Så er det litt gøy å skildre? “Mannen reagerer på dette.

Angripskultur

Trainee-livsekspert Train Larson mener også at selv om det ikke alltid er lett, er det viktig å forstå konflikten.

– Det er viktig å skape humor i denne typen saker. Det er intenst inspirerende, og bruker paradoks som en vits – det er alltid vanskelig, sier hun til Netavision.

Larson legger til at han mener annonsen er et forsøk på å gjøre narr av en utdatert kultur, men er ikke sikker på om annonsen vil treffe.

– Det er ikke så gøy hvis du har erfaring i et arbeidsmiljø som dette, men det er kommersielt, ikke dokumentarisk.

Reid Sweep, daglig leder i Goodbrandstall Energy, sier de ikke tok hensyn til alle før de opprettet virksomheten.

READ  - Hold deg inne - VG

– Denne annonsen er ikke ment å fornærme noen, men skal få lov til å gjøre noe gøy med den. Spesielt når du er så langt borte fra virkeligheten her hos oss.

I følge Blindheim blir mange raskt fornærmet, spesielt når ting blir satt på spissen, slik det er i denne annonsen.

– Nå tror jeg grunnen til at folk blir misbrukt, er på grunn av sosiale medier og en spesiell misbrukskultur. Vi ser etter feil vi kan gjøre, sier han.


Reklame

Nå: Største salg av verktøy fra MacDonald

Written By
More from Jakob Leif

Kim Kardashian og Kanye West:

Nylig har det vært mye spekulasjoner i om ekteskapet mellom Kim Kardashian...
Read More

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *